söndag 28 augusti 2011

La Rambla

En sak jag glomde beratta ar att de har skor inomhus, hela tiden. Det ar ganska kallt pa golvet sa man gar iof inte garna barfota men det ar skit skumt att bara stovla in i skorna xD
Lunchen idag var fett skoj btw. Kom till koket och sag ett gang svarta korvar ligga pa en talrik, Morcillas (uttalas Morcichas). Vi satt oss ner och jag fick en halv av tva olika sorter for att smaka. Jag fragade Danna (min vardsyster) vad det var for korv och hos sa at hon ville inte veta for da skulle hon inte vilja ata dom igen. Jaha, jamen da tar man vall en tugga da liksom xD Jag tog en bit av bada (den ena var salt och den andra var sotare pa ett fruktigt vis). Kottet var lite tradigt i konsistensen men smakade helt okej, lite som blodpudding typ. Fast jag kannde mig lite tveksam efter Dannas kommentar och att hon papekade flera ganger att ifall jag inte tyckte om det behovde jag inte ata upp dom sa jag at inte allt xD
Pa eftermiddagen foljde jag med Juanjo och promenerade langs kusten. Hela Montevideo ligger langs kusten och strackan langs vattnet var jatte fin. Det ar fortfarande ganska kallt men solen sken sa det var skont vader. Juanjo har tagit de flesta bilderna, Muchos gracias Juanjo!

 Huset ar dar vi bor, det ar en lagenhet i Centrala Montevideo. Det ar bara typ tva gator ovanfor vattnet. Det finns en lang promenadstracka langs med vattnet och jag tror att det ar den som ar La Rambla.


 Han har gjorde liksom friterat brod, typ langos fast med socker ist for vitloksas. Jag fick en smily :D





Ser ni dom sma vita grejerna pa strandkanten? Forst trodde jag att det var typ skrap eller natt...

 Det ar skoldpadds agg!


Dom har var utanfor vart hus och hade massa trummor och lite eldar. Det var nan Afro-Uruguayansk grej B)

Imorgon ska jag borja skolan, dundunduuun

2 kommentarer:

  1. YAAAAAAY!! Du skall också lida av skolarbete.
    Promenadsträckan verkade dock fin.

    SvaraRadera
  2. Gick första dagen i skolan bra? Själv fick jag börja panikleta efter böcker att låna...

    SvaraRadera