fredag 28 oktober 2011

Estas saliendo el sol

Forra helgen sa var jag pa en musikal med de andra utbytestudenterna har i Montevideo och lite YFU folk. Det var colegio Aleman som hade gjort en musikal och den var grym! De var alltsa en av skolorna som hade gjort den och de var jatte duktiga. Kanske inte brodwaystyle men det var super harlig kansla i allt :D De var ganska manga och det var grymt imponerande hur det fatt ihop allt. Det var 5 olika berettelser om olika personer. Den forsta var om en medlem i Maffian, sen ett karleks par som gjorde slut eftersom mannen i forhallandet varit otrogen, sen ett karleks par i indien dar kvinnan ville flytta till USA for att bli skadis(under denna sen pratade alla eneglska, och de hade spanska subtitels bakom sig xD), sen en om en stor skadespelerska som var less pa att vara ensam och sist men inte minst en gittarist som blev dumpad av sin tjej nar han friade. Det slutade med att alla rakde vara pa samma flygplats och alla fick som de ville, typ xD

Firade Martha fran belgien igar eftersom hon fyllde ar (17) sa vi utbytestudenter i Montevideo samlades hemma hos henne. Hon bor lite utanfor Montevideo, i Carasco som ar den lite finare delen av stan. Husen var nybyggda och moderna allihopa och hade hoga murar och vissa till och med elstengsel. Det kandes lite skumt men folk som har lite mer pengar har ar ganska radda for att bli ranade, och med tanke pa de stora klasskillnaderna ar det kanske inte sa konstigt. Vi at merienda hemma hos henne (varmkorv och dulce de letche och choklad tarta) sen gick vi runt i Carasco vilket var riktigt nice. Sen nar vi skulle hem igen sa stog jag Marie, Sigrid och Sandra och vantade pa bussen (som tar typ en timme eftersom Montevideo ar en avlang stad med opraktiska avstand). Vi holl pa att prata och skratta och folk runt omkring stog och stirrade pa oss. Det ar typ sa jamt nar vi umgas. Folk ar ganska ovana vid utlanningar och tycker det ar jatte intressant sa nar man ar manga utlanningar i grupp sa ar det en speciell tillstallning xD Jag overdriver vall lite men nastan sa!

Har vall typ slutat skolan nu ocksa eftersom det inte finns sa mycket for mig att gora langre. Nu borjar slutproven och de enda lektionerna de har ar forberedelse infor dom. Sa i princip har vall mitt sommarlov borjat, sahar en 1,5 manad innan Jul xD Fast sommarlovsvader ar det inte riktigt. Just nu pa mornarna ar det riktigt kallt och ifall solen inte kommer fram under dan sa ar det kallt hela dangen och det kanns som vinter igen. Men om solen kommer fram blir det plotsligt jatte varmt. Som idag, imorse var det 9 grader och blast och nar jag gick hem var det kanske 22 grader och riktigt skont, det ar lite svart att kla sig efter vadret just nu alltsa xD

Jag far ursakta min Svenska, jag kanner att den borjar bli lite knepig. Kan for mitt liv inte minnas vart det ska vara a eller e (annu svarare nar man inte ager ett a) och vissa uttryck snurrar ihop sig xD Tror inte att det ska vara sa farligt just nu men det kommer bli varre haha
Lite mer bilderrr! (Gillar ni bilder? Ar det skit trakigt? Ar det jatte spannande? Vad vill ni ha bilder pa?¿?¿?¿?¿?)

                                                    Mitt klassrum B)

Det har brukar jag sta och stirra pa varje dag efterskolan (om jag har tur brukar bussen komma dar nerifran ganska snart)
                                   Sista matchen for sesongen. Min klass akte ur for lange sen haha
                                   Min teater grupp! (Det saknas dock en elev och en handledare)
 Alla utbytestudenter med YFU i Montevideo. Fran vanster: Marie(Tyskland) Sandra (Finland) Sigrid(Norge) Alden(USA) Clemens (Tyskland) Martha(Belgien) Arian(Tyskland)

Kraaaaaaaaaaam!

http://www.youtube.com/watch?v=WLyzIwKM-rY

2 kommentarer:

  1. Oj va kul och läsa. Och bilder vill vi ha! Filma!
    /M o P

    SvaraRadera
  2. Nice att få se lite mer miljöbilder!

    SvaraRadera