torsdag 13 oktober 2011

"Dotchi veni a mi carpa"

I helgen var jag pa CampaJuan som ar ett lager skolan jag gar pa har annordnar varje ar. Vi akte med buss till utanfor Montevideo, resan tog vall 1,5 timme. Platsen vi kom till bestod av gras med lite skog, nagra hus och taltplatser.  Jag delade talt med tva av tjejerna fran min teatergrupp och en kompis till dom. Hela skolan var inte pa lagret eftersom man maste vara med i nagan av fritidsaktiviteterna for att kunna aka (jag ar med i teater),och sen maste man vilja aka och sova utomhus ocksa vilket det fanns en del storstads folk som hade problem med hahaha.
 Vi var dar fredag till sondag och forsta kvallen sa fick vi forst ga till vara olika grupper som vi hade blivit indelade i. Nar jag forst kom dit sa stog jag mest och kollade pa medan folket i min grupp sprang runt och forsokte satta upp en... plastduk? Jag har glomt vad det heter xD Men ja, typ en stor bit plast man kan ha pa saker eller over saker sa de inte blir blota och vi behovde en san eftersom det var stora chanser for regn. Men efter det sa satte vi oss ner i ringen och hade lite presentation och lekar och hjalptes at att laga mat pa elden. Det hade regnat under hela dagen sa det var skit kallt och fuktigt och en av tjejerna i min grupp rakade tanda eld pa sin sko i forsok att torka den xD Men i alla fall, efter det sa var klockan runt 12 pa kvallen och vi skulle alla samlas i ett av husen/baracken. Dar satte vi oss alla ner och fick titta pa en kort film. Det var en kille som gick runt i skogen som lag alldeles bredvid dar vi var. Han gick runt ensam och sag ut att vara lite borttappad och stressad. Men plotsligt nar han vander sig om star det en person med grisansikte bakom honom. Det later vall lite fail men det var skit laskigt xD Han sprang vidare i alla fall och det dok upp fler djur personer och allt var as kaotiskt och typ halva publiken skrek av panik. Efter filmen sa var det inspelat ett kort meddelande att en person i varje grupp hade blivit kidnappad av dessa terrorister och vi var tvugna att ge oss ut i skogen (mitt i natten) och leta efter denna person, och vi maste hitta personen innan den 6:de bomben. Det var bara tillatet en ficklampa per grupp och vi skulle halla ihop. Vi samlade oss i gruppen och gav oss ut i skogen i morkret och alla var skit radda for att det plotsligt skulle dyka upp en person med grismask. Vi hade en karta vi inte riktigt fattade sa i borjan sprang vi mest runt och skrek namnet pa killen som var kidnappad vilket inte var sa jatte effektivt xD Sen efter ett tag vagade vi oss in i de lite mer skumma delarna av skogen(vi gick pa stigar sa vi var inte helt och ute lallade runt) och dar traffade vi pa en person med en jakligt konstig utstyrsel(dock inte djurliknande) som gav oss nagon ledtrad och efter detta vet jag inte vad som hande xD Nu visste vi tydligen vart vi maste ga nasta gang pa grund av denna ledtrad sa da sprang vi mer at ett hall och hittade fler konstigt kladdapersoner, bland annat en som nar vi gick dar ifran skrek till sa att hela gruppen borjade springa i panik och ramlade i leran xDD Da och da horde vi smallar(bomberna) och tiden holl pa att rinna ut och vi visste inte vad som skulle handa efter den 6:de sa vi stressade vidare i morkret. Tillslut hittade vi var bortappad person, men vi hade tagit for lang tid pa oss sa vi hade liksom missat hela finalen, men vi hade kul i alla fall xD Det blev vart tema for hela helgens lekar sen eftersom vi fortsatte forlora pa allt "perdimos, perdimos, igual nos divertimos" vilket typ betyder: vi forlorar, vi forlorar men vi har roligt anda haha.
Dagen efter sa tog vi oss till en plats lite langre in i skogen som var typ en flod. For att ta sig dit fick man paddla kanot eller ga. Jag missade delen dar man skulle anmala sig till kanot sa jag gick istallet men det var minst lika jobbigt det eftersom vi fick ga igenom lera och korsa floden pa ett stalle dar vattnet var upp till midjan xD Man blev redigt blot sa nar vi kom fram bestammde jag och Marie (den andra utbytesstudenten som var med pa lagret, hon ar fran tyskland) att vi var redan sa blota att vi kan vall lika garna bada haha. Sa vi hangde pa de fa andra som hade liknande tankar och hopade ner i vattnet. Tyvarr har jag inga bilder pa detta eftersom de hade varnat oss att mobiler inte skulle ma sa bra av att folja med hahaha.
Att sova i talt gick riktigt bra faktiskt och vi hade ganska roligt. Inga storre incidenter forutom att Laurita hittade en spindel i sin sko(hon hade iof inte pa sig den). Detta var nar vi holl pa att packa ihop och plotsligt utbrister hon(fast allt pa spanska) "Lugna er!"
"va?" "Va hander?"
"Det ar en spindel i min sko!!"
"OMG!"
Sen tar hon bestamt upp min gympasko och typ petar pa sin sko sa att spindel kryper ut sen tar hon min sko och med varldens argaste min trycker hon ner den pa spindeln och mosar den. Detta var hysteriskt roligt xD

Men nu ar jag tillbaka i Montevideo i alla fall och sitter hemma med forskylning. Kanske kan bero pa att halva vardfamiljen var sjuk nar jag akte och att jag gick runt i blota klader och fros halva lordagen xD
Har kommer lite bilder fran CampaJuan!
Vart talt och dess inneboende:
 En del av taltlagret B)
 Huset dar de lite aldre ledarna sov(och man kunde fa tillgang till dusch utan ko om man sag ut som en frysande utbytestudent xD).
 Den stora samlingscirkeln!
 Samma cirkel fast i en annan vinkel och med fok och kvarglomda saker!
 Grupp 4!
 Kram!

1 kommentar:

  1. Pressening heter det (blev tvingad att använda en sån själv i helgen)
    Spindeln XDD
    Låter som ett roligt läger.

    SvaraRadera