fredag 21 oktober 2011

Esto, eso y aquello

Igar sa gick jag pa min forsta Salsa lektion. Det var en mycket spannande upplevelse haha. Att jag inte riktigt forstod va lararen sa gjorde inte sa mycket eftersom han visade sammtidigt som han berattade. Det var lite svart men riktigt roligt. Forsokte hanga med sa gott jag kunde vilket inte var sa himla graciost men jag gjorde nagra framsteg under timmens gang i alla fall. Instruktoren sa att han tyckte jag gjorde bra ifran mig for att inte ha dansat nan Salsa forut, men jag misstanker att han ljog xD

Var har om dagen pa jakt efter en ny bok eftersom jag last ut alla jag haft med mig och nagra till. Min vardmamma tippsade mig om en bokaffar ganska nara dar vi bor sa jag gick dit. Det var hur fint som halst. Det sag ut som man tanker att bokaffarer ska se ut men de gor aldrig det, liksom. De hade dock inte sa mycket jag har kapacitet att forsta men hittade tva bocker jag blev nojd med. Dessutom har affaren ett litet fik man kan satta sig ner och ta en kaffe eller natt med en bok eller tva. Ar lojligt glad over detta fynd i alla fall haha.



I forrgar, tror jag, nar jag kom hem fran skolan var jag riktigt hungrig och blev glad nar jag sag att det var kyckling i nan gul sas som fanns till lunch. Jag tog for mig en del och borjade ata. Jag kom hem senare an vanligt eftersom jag hade haft teater, dar av den stora hungern och det faktum att ingen annan var dar nar jag borjade ata. Jag hogg in i alla fall och markte att kycklingen inte var kyckling. Kottet hade en seg konsistens och jag funderade pa vad det kunde vara. Efter en stund tankte jag att det kan nog vara blackfisk eftersom det har en liknande konsistens. Det smakade inte sa mycket men tillsammans med sasen var det gott sa jag at vidare. Sen kom min vardmamma in i koket och jag fragade vad det var for kott. Det var ko mage xD Nené som lagat maten hade sagt till folk att inte beratta for mig vad det var innan jag at, vilket antagligen var tur xDD Detta av att vi hade ko tunga har om dagen. Jag smakade en bit, och de inget fel pa smaken, men det kandes fel xD De har ju otroligt mycket kor har och de ater verkligen allt fran dem. Nog for att man ska vara oppen for nya vanor nar man gor sant har men att ata kotunga gick faktiskt inte mer an en bit haha. Dock komagen var faktiskt ganska god, fast nog hade jag lite svart att svalja de sista bitarna efter at hon berattat  vad det var xD Berattade detta for Mozz som sa undrade varfor jag tyckte det var konstigt, komage ater vi ju i Sverige ocksa. Va? tankte jag. Tydligen ar det komage i polsa. Jag kanner mig lurad xD I alla fall kanns hela grejen lite ironisk eftersom jag holl pa att bli vegetarian innan jag kom hit xDD

Det borjar bli varmare har(fast imorgon ska det borja regna sa jag kanske angrar det jag skrivit) och det kanns att sommaren ar pa vag. Redan nu sa star solen hogt upp pa himlen och tanken pa at de kan bli annu varmare i solen an vad det redan kan vara kanns lite ovan xD Far aven sommarlov snart. Har mer eller mindre en manad kvar av skolan och under denna manad har jag inte sa mycket. Deta eftersom mina stackars klasskamrater har parciales (slutprov) och har i princip bara prov de sista veckorna. Men for at fira sommarens ingang sa har folk borjat kasta vatten balonger pa min skola. En flog till exempel in genom det oppna klassrums fonstret under en matte lektion i tisdags xD

Lite random bilder fran Montevideo
Ps. Om ni inte redan visste det, om man klickar pa bilderna blir de storre B)


Ar inte den har skulpturen valdigt lik en viss annan skulptur pa ett visst torg i en viss stad? Hm?hm?






2 kommentarer:

  1. Bokaffären verkade sannerligen nice.
    Vackra fontäner ser likadana ut överallt.
    Gud vad orättvist att du ska ha sommarlov!!!!!XDD

    SvaraRadera
  2. Vissa kallar det fontän, andraför stenklump... Tycker att du kan pimpa upp den med lite SSU-affischer :)

    SvaraRadera