söndag 11 september 2011

Daliga och battre idéer

I onsdags borjade jag i en teatergrupp/aktivitet som efterskolaktivitet (det ar alltsa en del av skolan). Jag fick vanta lite mer an en halv timme efter det att jag slutat da jag blev upplockad av aktivitetsprasten (pancho, som foressten betyder varmkorv ocksa men det ar bara ett smeknamn. Pa prasten alltsa inte pa varmkorv) och en drama larare. Jag foljde med dramalararen till en byggnad lite langre bort fran skolan och dar satt det fyra manniskor i varsinn fotolj. De ar tva larare och med mig ar vi 5 i gruppen. Dock spelar bara tre teater de andra tva ar typ scenografi fixare. Det var lite skumt forst med de var jatte trevliga sa jag ska fortsatta att ga. Det(vi) haller pa med ar en pjas om en kinesisk kjesare och spelsattet ska vara mycket fokus pa berattarna sa vi ska allihop vara berattare, typ. Ja jag fattar inte riktigt heller men det kommer nog klarna. Det kanndes nice att umgas med lite tetater folk iaf :D

Pa skolan sa har man inga lunch raster eftersom man ater lunch efter skolan, men ungefar mitt pa dan har vi en lite langre rast (20min ist for 10) och just nu ar det en fotbolls turnering for tjejerna och varje dag pa 20 mins rasten spelas en match. Lagen ar klass emot klass och de som vill spelar och de som inte vill gor inte det typ. Vi var precis pavag att ga till Panaderian i fredags for att kopa lite bullar till fika nar det visar sig att vi hade match. "Ellen du maste vara med!" Nej! Fan, jag suger ju pa fotboll. Men efter en stund sa var jag med i alla fall, man far vall bjuda pa sig sjalv lite tankte jag. "Ellen, du star i mal!" Nej! Helvete det ar ju den samsta idéen sen cementbilen. Men ja, jag blev malis xD De spelade mest pa andra sidan i borjan och jag stog mest och tittade fran andra sidan. Men sa kommer bollen at mitt hall och jag stoppar den! Sen glommer jag bort fotbolls regler att bara for att man stoppar den en gang betyder inte att de inte kan fortsatta sparka pa den, host. Det blev mal, bajs. Sa nu stog det 1-1. De spelar runt ett tag och sa kommer de nara igen och jag forsoker halla koll pa bollen. Plotsligt ser jag hur nan sparkar den at mitt hall och jag tar reflexmessigt upp handerna for att stoppa bollen innan den typ krossar mitt ansikte och far bort den fran malet. Mina klasskamarater jublade, vi gjorde ett till mal och vann matchen! Epsikt va? High fiveade typ nastan alla killar i klassen och "laget" blev valkommna till klassrummet med jubel och dunder. Fast gladjen la sig nar vi hade dubbeltimme i historia da vi gick igenom var femte och sjatte lektion da vi fordjupade oss i i den industriella revolutionen.

Var ute igar natt(vi kom hem vid 6 imorse) och dansade men Danna och lite annat folk. Det var jatte kul fast man blev grymt trott. Sen saknade jag musik jag kanner igen och forstar vad de sager i xD De spelades i princip bara musik pa spanska och mycket cumbia som det heter. Sok pa det pa youtube, ett tipps ar Watchiturros som ar typ ett hatalskat band som alla kanner till xD

Var ute och "shoppade" igar ocksa. Hade med mig ganska lite klader hit eftersom jag bara fick ta med mig 23kg pa planet sa jag behovde lite mer grejer. Det ar sa konstigt for 1kr ar vard cirka 3 pesos sa det ar lite svart att fa en uppfattning om hur mycket saker ar varda egentligen. Sen ar det lite kosntigt for medan vissa saker ar as billiga har andra grejer samma priser som i Sverige. En biskotcho(typ en bulle) kan kosta 2 pesos(om det ar en enklare sort) vilket inte ar ens en krona i Sverige medan en T-shirt kan kosta lika mycket som hemma. Fast for det mesta ar typ allt lite billigare vilket iof ar nice.
Det var vall det jag hade fran den har veckan :P
 En eloge till Mozz! Du hangivna kommentator, du har en speciell platts i mitt blogghjarta <3
Kram pa er!!

3 kommentarer:

  1. Fotboll. Usch! Men det måste ha varit nice när ni vann xD.
    Bra att teatergruppen verkar nice, Du får berätta mer om pjäsen när du fattar den lol.


    (CEMENTBIlEN VAR EN BRA IDÈ!!!! EN GUDOMLIG IDÈ!!! Den blev bara missförstådd av sin omgivning!)

    SvaraRadera
  2. Min systerdotter är fotbollsmålis i ett Sydamerikanskt lag!!!!

    SvaraRadera
  3. "Helvete det är ju den sämsta idéen sen cementbilen"

    Nytt MSN-citat för min del! :D

    Det verkar ju gå riktigt fint för dig måste jag säga. Ha det bra skitunge!

    SvaraRadera