onsdag 21 september 2011

Att sjunga falskt pa svenska

Borde jag blogga oftare tycker ni? Eller funkar det sa har? Det borjar bli lite vardag for mig det har sa allt ar inte sa mega coolt langre men det kanske ni fortfarande tycker? Naja, nu ska ni fa er en uppdatering i alla fall.

Har borjat ordentligt med spanska lektionerna nu, 2/3 ganger i veckan pa 1,5 - 3 timmar. Man far mer info om grammatik och grejer och inte bara ord och uttryck som flyger runt. Aven om jag och grammatik aldrig kant nagon storre narhet med varandra sa far man ju erkanna att det ar praktiskt. Sen ar det kul att hanga lite mer med de andra utbytesstudenterna som bor har i Montevideo(vi ar typ 8 st, men i min spanska grupp ar vi 4). Det gar namligen lite langsamt att lara kanna manniskor har (mest pa grund av spraket) och jag har lite trakigt ibland. Men jag far vall saga att min spanska gar frammat! Sakta men sakert. Inte for att jag kanner mig na mycket smartare men det gar lite lattare att konversera nu an for en manad sen.

Vet nu vad vi haller pa med i teatergruppen i alla fall! Eller jag vet vad jag haller pa med, vad de andra gor vet jag faktiskt inte an xD Jag ska typ inleda hela skadespelet med att komma in med en lykta. Jag ska vara kladd i svart(tank rodluvan goes svart) och sjunga en svensk barnvisa (for mystik!). Det ar nar trollmor har lagt de elva sma trollen hmhmmhmhm som jag ska sjunga. Jag kommer in, fipplar med nan lyckta, viftar lite med en svart filt och sen borjar jag sjunga falskt. Snacka om mystik xD Hahaha men det kommer nog bli bra. Det lat lite coolt i alla fall nar vara dramalarare sprang runt och kastade ur sig idéer :D Har en text ocksa som jag nu kan ganska bra. Det svaraste ar att veta hur jag ska lagga betoningarna pa orden eftersom jag inte riktigt vet vad allt betyder haha.

Just nu har vi en veckas lov i alla fall. Nu i veckan sa ar en annan utbytesstudent fran Schweiz har i Montevideo (hon bor i en annan del av Uruguay annars) sa i mandags sprang vi runt med min Vardmamma och min Vardsyster och tittade pa gammla hus och at glass och lite sant. Det var riktigt nice.

Blev foressten intevjuad av en grupp som ska gora var skolas skoltidning. Det var jag och de tva andra utbytestudenterna som gar pa min skola som blev intervjuade. Vi disskuterade om skillnader mellan vara lander och har och massa sant. Trodde forst att det skulle bli lite turistkliché men det var faktiskt riktigt roligt. Bland annat sa berattade jag om hur ofta jag gar forbi folk har som ar ute och sjunger hogt for sig sjalva medan det ar pa vag till t.ex. jobbet. Sant gor man inte i Sverige xD Jag menar da hade ju folk trott att man var galen, speciellt om man gjorde det ensam xDD


Jag hoppas att ni inte lider allt for mycket av mina stavfel, det ar svart att halla reda pa alla bokstaver nar man saknar tre xD Kram!!

2 kommentarer:

  1. Låter väldigt Ernstigt det där med teatern ;D Det var en snubbe som gick bakom mej och typ gnolade (värdens bästa ord) hade lust och klippa till honom, gå runt och va glad så där vem gör det liksom, förutom Ernst då XD Blogga varje dag, vill veta vad du äter, hur mycket tåludd du har, vad det är för väder och typ allt annat. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tycker du får köra en liten mix av olika barnvisor jag. En crashcourse i svenskbarnmusik!
    Ett hordat mail är på ingång!
    Måste även hålla med kommentaren ovan om att det varit sorgligt bristfällande information gällande väder och mat.

    SvaraRadera