måndag 30 januari 2012

Toffifees

Hej!

Ja sommaren rullar pa aven om vi haft nagra dagar nar det inte kannts som en bastu haha. Spanskan rullar pa den ocksa, kanns riktigt bra nu faktiskt. Skulle vall i princip kunna saga att jag ar flytande :D Fast okej, ar inget geni pa grammatik och ibland blir jag grymt forvirrad av vad folk menar men for det mesta gar det riktigt bra B) 

Har borjat pa dans har, eller jag egentligen ar det vall mer lite friskis och svettis fast i sydamerikansk dansversion...typ. Det ar grymt kul i alla fall. Lararen dansar som en galning och har ett stortleende pa lapparna heeela tiden och ifall man sjalv glommer att le sa ar han dar och paminner en xD

Carlitos fyllde ar harom dagen foressten, den 28:de blev han 39. Sa det blev fest med massa familj och vanner. Vi drog ut bord och mat pa trottoaren och holl pa till 3 tiden pa morgonen :D Jag, Regina och Gisell hade bakat, stadat och haft oss hela dan(jag gjorde mosters chokladrutor/ungefar brownies som blev grymt goda :D).  De ville att jag skulle lara dem hur man sjong en fodelsedags sang pa svenska men alla fastnade liksom vid meningen  Ja ma han leva sa det vart ja ma han leva pa repeat en stund tills vi hurrade vilket blev ganska kaotiskt xD 

Pa tal om att att laga mat sa forsokte jag gora potatisplattar har om dagen, kopte ingredienser, bacon som tillbehor och horde med foraldrarna i sverige om recept och allt mojligt. Men det gick helt at fanders xD Nog for att jag kan ha misslyckats med smeten sa tror jag ocksa att det beror en del pa att jag inte forstar mig pa gasspisen sa bra xD De brande i alla fall fast ideligen sa tillslut sa struntade jag i plattarna och gjorde makaroner med bacon istallet xD Smeten kunde i alla fall sparas och anvandes till at gora Ñoquis istallet sa jag behovde inte slanga mer an de som brann upp haha.

Sen har vi lilla Sarita! Det ar en av min vardfamiljs hundar, hon ar ganska liten och har massa vitt och brunt har och ar glad jamt. Men nu sa har hon det lite jobbigt, hon blivit sa rund om magen eftersom hon ska ha barn om cirka en manad :DD  Det var med mycket stor sonnolikhet familjens andra hund som forsatte henne i  detta tillstand och den hunden heter Toffi, sa det kommer bli sma Toffifees hahahaaha http://www.google.se/search?hl=es&q=toffifee&psj=1&gs_sm=e&gs_upl=763l2544l0l3473l8l8l0l0l0l0l270l2021l2-8l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=800&bih=509&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Fa8mT-eWNoj8ggfS8YDqCA
Men godis asido sa ar det lite synd om henne eftersom det ar sa himla varmt och hon gar och slapar runt pa ungefar 6 stycken valpar i magen, men vi ger henne mycket karlek sa det ska nog ga bra :) 

I helgen sa ska jag pa lager med YFU igen, en midyear orientation. Sen veckan efter ska vi ivag till Brasilien!!:D Vi kommer aka och besoka cataratas del iguazu som ar ett enormt vattenfall, och ett av de nya varldskultur arven. Vattenfallet gransar till Brasilien, Argentina och Paraguay och det ska vara hur haftigt som helst. Sa det ska bli jatte kul :DD Men det far ni hora mer om nar jag kommer hem.

Har har vi lite melon atning :D
Gisell till vanster och Regina till hoger:)
                                           Det har ar under Carlitos fodelsedag nar han ska blasa ut ljusen :)
                                                                    Sarita :D
                        Monika, Regina och Jag nar vi var och besokte Mauá, dar det finns ett litet zoo :)

                                                 Skoldpadda pa sten B)
                                                      Bambis! :DD


Kram!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar