måndag 26 december 2011

Sapooo

Heej igen!

Fyllde ju ar har om veckan. Vi firade med middag och tarta. Sen gick jag ut med Elena(den andra utbytesstudenten som bor har) och hennes pojkvan David. Vi gjorde inget stort eftersom min vardfamiljs mamma ar sjuk sa de hade inte riktigt tid men jag tyckte det blev bra. Arligt tycker jag det ar as jobbigt att fylla ar sa det gjorde inte sa mycket haha. Men vi hade i alla fall jatte trevligt. Fick en choklad tarta med siffrorna 18 pa och sa manga empanadas att jag kunde ata tills jag exploderade(om jag hade velat ata sa manga alltsa). Kanns inte sa mycket att jag ar 18, forutom att jag maste fylla i det dar beredskapsunderlaget (ni som inte vet vad det ar googla). Det maste goras inom 2 veckor pa deras hemsida men jag lyckas inte logga in. Skickade ett mail till dom men de foreslog bara att jag skulle testa en annan dator eftersom serven kanske inte passar med deras, for det ska inte vara nagot problem om man ar i utlandet annars. Meeen det funkade inteee. Ar vall bara att vanta pa militardomstolen da xD
Foressten sa kanske det var nar jag fyllde ar eller dagen innan/efter eller natt i den stilen sa var vi forbi Elenas vardfamiljs hus pa kvallen och lamnade cyklarna vi hade lanat. Da stotte vi pa en helt enorm padda! Tank er en fotboll som inte ar uppblast sa far ni nog ganska ratt storlek. Det var awesome, den blev ganska radd sa den gomde sig nar vi holl pa och fascinera oss over den. David, Elenas vardmmamas pojkvan, berattade att det finns annu storre till och med. Haha helt sjukt.

Det har ju varit jul ocksa! De firar inte alls som i Sverige har. Lite jesus fodelse figurer i husen och en liten plastgran men sallan mer an sa. Sen ar det ju 25+. Kandes inte riktigt som jul xD Men jag gjorde mosterschokladrutor som blev as bra! Kannde mig sa cool som lyckades baka helt sjalv haha. Sen firar de nyar och jul pa samma sett: middag, raketer, dans. Den 24:de at vi en fin middag(garna nagot exotiskt, eftersom det ar ett special tillfalle... O_o) och klockan 12 sa skot folk raketer och hade sig vilket var jatte haftigt att se fran balkongen. Hela himlen sprakade. Fast hundarna var inte sa roade, vi hade fyra stycken gomda i badrumet  xD Sen sa oppnades det paket och grejer. Sen gar ungdommarna ut och dansar vid typ 2- 3tiden och sen kommer man hem pa formiddagen och sover bort hela juldan. Sa det var ju det vi gjorde Jag och Elena haha. Sen pa eftermiddagen foljde jag i alla fall med Elena och hennes vardfamilj ut till deras hus pa landet och sov over dar. Hela slakten var i princip dar sa det blev stor middag och allt mojligt. Det var riktigt roligt :D Vi fick ga och hamta mjolk ocksa, fran den lokala mjolkbonden som bodde bredvid. 26 pesos for 2,5 liter farsk mjolk. Det var as coolt. Vi gick forbi ett far pa vagen ocksa som var hur fluffigt som helst, det var ocksa ascoolt hahaha.

Sen har jag borjat med Yoga ocksa! Det var faktiskt inte sa svart som jag trodde och var riktigt kul. Ar nu med i en liten grupp har som jobbar for manskliga rattigheter ocksa, de forsoker starta en radio och grejer. Fattar egentligen inte sa mycket av vad de haller pa med an men det blir nog bra haha.
Sen ska jag borja jobba som volontar pa typ ett dagis nasta vecka! Ska bli jatte intresant :DD


Tyvar inga bilder denna gang, har inga speciella bilder egentligen aven fast det varit jul(jag vet, jag ar hemsk) och ar for lat for att koppla in kameran till datorn haha.

Stor kram pa er!!

2 kommentarer: